REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG POPRZEZ PORTAL PACJENTA (www.portalpacjenta.psychiatrzy.warszawa.pl) oraz strony internetowej (www.psychiatrzy.warszawa.pl)
§1. Postanowienia ogólne
1. Definicje:
- Usługodawca – Centrum Terapii Dialog spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.j., ul. Stryjeńskich 19/18U, 02-791 Warszawa
- Portal Pacjenta – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: https://portalpacjenta.psychiatrzy.warszawa.pl
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę
- Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która (i) dokonała Rejestracji w Serwisie, lub (ii) dokonała rezerwacji terminu u Specjalisty za pomocą Portalu Pacjenta
- Specjalista – współpracownicy Usługodawcy będący lekarzem / psychologiem / terapeutą lub inną osobą niewymienioną powyżej wykonującą czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych, świadczącą usługi zdrowotne, medyczne
- Rejestracja – proces utworzenia Konta
- Konto – wpis w bazie danych Portalu Pacjenta, dotyczący Użytkowników lub którego wynika możliwość dostępu do określonych Usług
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą publicznych systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie usługobiorcy – Użytkownika, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron
- Wizyty w Centrum Terapii Dialog przeprowadzane w formie zdalnej (online na Portalu Pacjenta lub telefonicznie) oraz wizyty domowe wymagają opłacenia w ciągu 30 minut od momentu rezerwacji terminu.
- Nieopłacenie wizyty w ciągu 30 minut od rezerwacji terminu skutkuje odwołaniem wizyty. Pacjent zostanie poinformowany o odwołaniu wizyty za pośrednictwem SMS na numer podany podczas składania rezerwacji.
§3 Zasady przekładania lub odwoływania wizyty w formie zdalnej/wizyt domowych
- Pacjent ma możliwość bezpłatnej zmiany terminu lub odwołania umówionej wizyty do 48 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia wizyty.
- Odwołania wizyty zgodnie z pkt. 1 par. 2 można dokonać za pośrednictwem konta pacjenta w Portalu Pacjenta, telefonicznie w godzinach pracy przychodni na numer 22 436 83 50 lub mailowo w godzinach pracy przychodni na adres przychodnia@terapiadialog.pl.
- Nie ma możliwości zmiany terminu zaplanowanej wizyty, jeśli do rozpoczęcia wizyty pozostało mniej niż 48 godzin.
- W przypadku odwołania wizyty na mniej niż 48 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia wizyty pacjent ponosi jej pełny koszt i nie przysługuje mu zwrot za tę wizytę.
- Umówienie i opłacenie wizyty, której termin realizacji zaplanowany jest na mniej niż 48 godzin od momentu umówienia, skutkuje utratą możliwości przeniesienia wizyty, a w przypadku jej odwołania pacjent ponosi jej pełny koszt.
§4 Zasady zwrotu płatności za wizyty
- Zwrot płatności za nieodbytą wizytę możliwy jest tylko w sytuacji, gdy pacjent odwołał ją na więcej niż 48 godzin przed jej planowaną realizacją.
- Zwrot płatności za wizytę w formie zdalnej / wizytę domową odwołaną zgodnie z niniejszym regulaminem następuje w ciągu 7 dni od jej odwołania: a) na numer konta, z którego została opłacona – w przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem Portalu Pacjenta, b) na numer konta podany pracownikowi Działu Obsługi Pacjenta w trakcie odwoływania wizyty – w przypadku innej formy płatności niż wymieniona w ppkt. b).
- W przypadku niepodania numeru konta, o którym mowa w pkt. 2 ppkt. b) niniejszego regulaminu płatność za wizytę oznaczona zostaje jako nadpłata i może zostać wykorzystana przez pacjenta do opłacenia innej wizyty, usługi lub towaru w Centrum Terapii Dialog.
- Jeśli wizyta została odwołana przez Centrum Terapii Dialog na mniej niż 48 godzin przed jej planowaną datą rozpoczęcia pacjentowi przysługuje prawo do pełnego zwrotu płatności za tę wizytę.
- a) W przypadku wizyty zdalnej pacjent powinien pozostawać gotowy do odbycia zaplanowanej wizyty zgodnie z umówionym terminem, niedostępność pacjenta w ciągu 10 minut od planowanej godziny rozpoczęcia wizyty, mimo prób połączenia z pacjentem, uniemożliwi jej przeprowadzenie, a pacjentowi w takiej sytuacji nie przysługuje prawo do zwrotu płatności.
b) W przypadku wizyty domowej pacjent powinien pozostawać gotowy do odbycia zaplanowanej wizyty zgodnie z umówionym terminem pod adresem wskazanym podczas umawiania wizyty lub przekazanym najpóźniej do 48h przed planowanym terminem wizyty, nieobecność pacjenta pod ustalonym adresem na 30 minut przed planowaną godziną wizyty lub odmowa wpuszczenia lekarza do lokalu uniemożliwi jej przeprowadzenie, a pacjentowi w takiej sytuacji nie przysługuje prawo do zwrotu płatności. - Umawiając wizyty, które będą realizowane w formie zdalnej Użytkownik oraz Usługodawca zobowiązują się do korzystania ze sprzętu video oraz/lub audio. Sprzęt ma umożliwiać dobrą jakość połączenia. Użytkownik deklaruje, że posiada odpowiednie urządzenia, oprogramowanie oraz łącze internetowe, które umożliwia mu skorzystanie z usługi. Prawo do zwrotu nie przysługuje jeżeli wizyta nie odbędzie się z przyczyn technicznych leżących po stronie Użytkownika (np. brak zalogowania do Portalu Pacjenta o wyznaczonej godzinie, brak dostępu do internetu, lub jeśli numer telefonu jest nieosiągalny).
- Niewskazanie adresu do odbycia wizyty domowej przy zapisie lub maksymalnie do 48h przed planowanym rozpoczęciem wizyty uniemożliwi jej przeprowadzenie, a pacjentowi w takiej sytuacji nie przysługuje zwrot płatności.
- W przypadku wystąpienia opóźnienia w rozpoczęciu wizyty, powstałego po stronie specjalisty Centrum Terapii Dialog, wynoszącego ponad 30 minut od planowanego czasu rozpoczęcia wizyty, pacjent może poinformować Dział Obsługi Pacjenta o rezygnacji z wizyty i jednocześnie zachować prawo do zwrotu płatności.
- Usługodawca świadczy między innymi następujące Usługi: udostępnia wyszukiwarkę terminów do Specjalistów współpracujących z Centrum Terapii DIALOG, umożliwia rezerwację terminu u Specjalistów współpracujących z Centrum Terapii DIALOG, umożliwia wypełnienie zgody na przesyłkę dok. medycznej w formie elektronicznej, umożliwia zamawianie dokumentacji medycznej z Centrum Terapii DIALOG, umożliwia dostęp do kodów do e-recept oraz zaleceń z wizyty.
- Dostęp do wszystkich usług Portalu Pacjenta jest bezpłatny.
- Rezerwacja terminu u Specjalisty wymaga podania Imienia, Nazwiska, numeru telefonu, numeru PESEL.
- Każdy Użytkownik może zarezerwować termin u Specjalisty za pomocą Portalu Pacjenta pod warunkiem zweryfikowania numeru telefonu komórkowego poprzez wpisanie kodu, który każdorazowo przy rezerwacji wysyłany jest na numer telefonu wpisany przez Użytkownika.
- Zarezerwowanie wizyty u Specjalisty jest możliwe wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Użytkownika wyraźnej zgody na przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika o stanie zdrowia (art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia 679/2016, tzw. RODO) oraz udostępnienia tych danych wybranemu Specjaliście. Usługodawca informuje, że brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika uniemożliwia zarezerwowanie wizyty poprzez Portal Pacjenta.
- Użytkownik, umawiając wizytę w systemie, zakłada konto na Portalu Pacjenta. W celu Rejestracji Użytkownik wypełnia formularz zamieszczony na stronie https://portalpacjenta.
psychiatrzy.warszawa.pl/pl/ register podając poniższe dane: Imię, Nazwisko, Telefon, adres e-mail, PESEL. - Przy rejestracji Użytkownik sam nadaje hasło do konta, przy pomocy którego będzie mógł logować się do systemu.
- Po zalogowaniu się do systemu Użytkownik ma możliwość m.in. rejestracji wizyty, podglądu historii wizyt umówionych, odwołania wizyt oraz opłacania wizyt.
- Usługodawca zapewnia Użytkownikom dostęp do własnych danych osobowych oraz umożliwia ich poprawianie i uzupełnianie za pośrednictwem konta w Portalu Pacjenta lub po skontaktowaniu się z Działem Obsługi Pacjenta Centrum Terapii DIALOG.
- Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i zachowanie poufności swojego hasła do Profilu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp do Konta na skutek uzyskania dostępu do hasła przez osoby trzecie. W przypadku podejrzenia możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie zmienić hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisu oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z jego funkcjonowaniem.
- Użytkownik za pośrednictwem Portalu Pacjenta ma możliwość wniesienia opłaty za wszystkie swoje wizyty.
- Umawiając wizyty, które będą realizowane w formie zdalnej Użytkownik oraz Usługodawca zobowiązują się do korzystania ze sprzętu video oraz/lub audio. Sprzęt ma umożliwiać dobrą jakość połączenia. Użytkownik deklaruje, że posiada odpowiednie urządzenia, oprogramowanie oraz łącze internetowe, które umożliwia mu skorzystanie z usługi.
- Wizyty Pacjentów są umawiane na określoną datę oraz godzinę. Ze względu na swoją specyfikę, mogą wystąpić sytuacje, kiedy wizyta u specjalisty może się przedłużyć. Dlatego uprzejmie prosimy, aby Pacjenci mieli przygotowaną rezerwę czasową w przypadku przedłużającego się oczekiwania na wizytę. Dziękujemy za wyrozumiałość.
- Użytkownik akceptuje fakt, że wizyty umówione przez Portal mogą się w wyjątkowych sytuacjach nie odbyć z powodu problemów technicznych, w takiej sytuacji osoby reprezentujące Usługodawcę (Dział Obsługi Pacjenta) skontaktują się z Użytkownikiem i ustalą inny termin spotkania.
- Zastrzeżenia, a także uwagi, sugestie i błędy strony można zgłaszać, pisząc na adres e-mail: przychodnia@terapiadialog.pl
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach.
- Wystawiane opinie przed publikacją wymagają zatwierdzenia.
- Wszystkie opinie są zamieszczane na stronie internetowej www.psychiatrzy.
warszawa.pl - Opinia może zostać nieopublikowana jedynie w przypadku, gdy Usługodawca lub inna osoba uzna, iż publikowana treść narusza jej prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, zasady uczciwej konkurencji, tajemnicę chronioną prawem lub opinia nie opisuje zdarzeń dotyczących Usługodawcy.